E-mail helpdesk@foozos.hr
Cara Hadrijana 1031000 Osijek
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti 7. i 8. listopada 2022. organizirao je drugi po redu znanstveni skup Dani doktoranada: Obrazovne znanosti i perspektive obrazovanja. Skup je organiziran radi ostvarivanja dvostrukog cilja - razmjene teorijskih spoznaja o obrazovanju iz perspektiva raznih znanosti te poticanja razvoja partnerskih odnosa među doktorandima iz područja društvenih, humanističkih i interdisciplinarnih područja znanosti kao što su hrvatska baština, odgoj i obrazovanje, nastava, digitalna tehnologija, djeca s posebnim potrebama i cjeloživotno učenje. Ove su godine Dani doktoranada uvršteni i na kartu europskih aktivnosti za mlade (https://europa.eu/youth/year-of-youth/activities/1261_en). Znanstveni skup Dani doktoranada 2022. omogućili su uključivanje doktoranada iz različitih područja znanosti te raspravu o kompleksnim odgojnim i obrazovnim temama. Uvod u znanstveni skup dala je online pozvanim predavanjem dr. sc. Sara Muršić s Poslijediplomskoga studija u Velikoj Britaniji na temu Kulturno-jezično-akademski usponi i padovi na putu do uspjeha. Dr. sc. Karolina Dobi Barišić održala je pozvano predavanje pod nazivom Utjecaj vršnjačke procjene i samoprocjene na pristup učenju i primjeni IKT-a kod budućih učitelja. Slijedilo je 41 izlaganje doktoranada s poslijediplomskih sveučilišnih (doktorskih) studija iz Osijeka, Zagreba, Rijeke i Splita. Kao uvod u subotnji program poslušali smo dva pozvana predavanja dr. sc. Ane Katalenić s temom Metodika matematike kao disciplina u presjeku prirodnih i društvenih znanosti te dr. sc. Antonije Huljev (Odgojne) vrijednosti –filološka i pedagoška određenja. Uz formalne obveze i odgovornosti doktorandi su pozvani i na neformalno druženje i stvaranje novih poznanstvima i suradnji koje mogu pridonijeti jačanju znanosti u budućnosti. Objavljena je i Knjiga sažetaka koju možete pronaći na službenoj stranici Skupa https://foozos-pero.weebly.com/.
Međunarodna znanstvena konferencija Didaktički izazovi IV: Futures studies in education održana je 26. i 27. svibnja 2022. godine u organizaciji Fakulteta za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku (Republika Hrvatska), Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti, Centra za znanstveni rad u Vinkovcima (Republika Hrvatska), Pedagoškog fakulteta Sveučilišta u Mariboru (Republika Slovenija), Filozofskog fakulteta Sveučilišta Sv. Ćirila i Metoda u Skoplju (Republika Sjeverna Makedonija). Konferencija je okupila 162 znanstvenika i stručnjaka iz različitih područja znanosti koji su propitivati izazove u odgoju i obrazovanju, dijelili svoja teorijska znanja, rezultate istraživanja i primjere dobre prakse. Pozvani predavači bili su: prof. dr. sc. Sohail Inayatullah (New Taipei City, Tajvan); prof. dr. sc. Milena Ivanuš Grmek (Maribor, Slovenija); doc. dr. sc. Tomislav Topolovčan (Zagreb, Hrvatska) i izv. prof. dr. sc. Renata Jukić (Osijek, Hrvatska). Više informacija o konferenciji možete pronaći na službenoj web stranici Konferencije https://didactic-challenges0.webnode.hr/
U organizaciji Fakulteta za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku i Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti, Centra za znanstveni rad u Vinkovcima, 13. svibnja 2022. održana je The 1st International Online Scientific Conference ICT In Life. Autori čiji su radovi uvršteni u program konferencije bili su iz sedamnaest država, a sudionici konferencije su uz zanimljiva i inspirativna predavanja pozvanih predavača (Prof. Linda Daniela (University of Latvia) te Prof. Ken Masters (Sultan Qaboos University, Oman)) u interaktivnim raspravama imali mogućnosti izmijeniti svoja iskustva i stavove.
Više informacija o konferenciji kao i program održane konferencije, Book of Abstracts te Conference proceedings of the 1st International Online Scientific Conference ICT in Life možete pronaći na službenoj stranici Konferencije https://ictinlife.eu/.
U subotu, 6. studenog 2021. godine održana je putem platforme Zoom znanstvena konferencija s međunarodnim sudjelovanjem pod nazivom Obrazovanje u osnovnoj školi u vrijeme pandemije u organizaciji Pedagoškog fakulteta u Somboru (Univerzitet u Novom Sadu, Srbija), Instituta za pedagoška istraživanja (Beograd, Srbija) te Fakulteta za odgojne i obrazovne znanosti (Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Hrvatska).
Konferencija je bila organizirana kao niz predavanja po pozivu i imala je za cilj prikaz i usporedbu iskustava u vezi s nastavom na daljinu tijekom pandemije Covid-19 u različitim zemljama. Svoj dobrinos ovoj temi dalo je 24 znanstvenika iz četiriju zemalja: Srbije, Hrvatske, Slovačke te Bosne i Hercegovine. Zaključci plodnosne rasprave upućivali su na brojne sličnosti u odgovorima obrazovne politike na organizacijske izazove te nastojanja praktičara i znanstvenika da doprinesu kvaliteti ostvarivanja dječjeg prava na obrazovanje usmjeravajući se na mogućnosti, a ne na ograničenja tijekom pandemije.
DIJETE I JEZIČNI IDENTITET
Svrha je skupa okupiti znanstvenike koji će svojim radom upotpuniti dosadašnje spoznaje o djetetovu jezičnome identitetu, njegovu određenju i razvoju, i to ponajprije u kontekstu suvremenih teorijskih pravaca u (primijenjenoj) lingvistici i književnosti.
The specific theme of the conference is CREATIVITY. The scientific studies of creativity, its relationship with innovation, and the established field of giftedness studies, are of crucial importance to gifted education and talent support due to the explicitly stated national and international educational objectives specifying creativity as the 21st-century skill to be fully developed in everyone. In order to more adaptively respond to the needs of our communities to educate and support their members to display socially productive creative behaviors and innovation in all walks of life, the findings on creativity must be communicated with the public. This conference aims to provide valuable thematically focused research insights on creativity as the most important topic for the education of the gifted.