Ovladavanje stranim jezicima, osobito engleskim jezikom kao današnjim jezikom međunarodne komunikacije, ima važnu ulogu u suvremenom obrazovanju. Znanje engleskoga jezika preduvjet je kvalitete u svakom području rada jer se medijska pismenost, kao i upućenost u suvremena saznanja o svakoj struci, temelje na izvorima koji su najčešće na engleskom jeziku. Kulturološki aspekt izloženosti i poznavanju drugih jezika također je nezaobilazan čimbenik razvoja svake osobe koja teži biti građanin svijeta. Istraživanja verbalnoga i neverbalnoga jezika i njegova međudjelovanja s mišlju i društvom važan su dio razumijevanja i stvaranja naše društvene stvarnosti.
Odsjek za anglistiku i germanistiku želi osnažiti studente svih studija na Fakultetu za odgojne i obrazovne znanosti u njihovoj uporabi stranih jezika u sve četiri jezične vještine, kao i u međukulturnoj komunikacijskoj kompetenciji, medijskoj pismenosti te razumijevanju načela korištenja i ovladavanja jezikom i vještinama koje će doprinijeti samostalnom cjeloživotnom učenju.
Članovi Odsjeka usmjereni su na rast i razvoj vještina svojih studenata te na aktivnosti koje su usmjerene prema zajednici, poput suradnje s lokalnim udrugama i poduzetnicima, vertikalne suradnje unutar obrazovnoga sustava u Republici Hrvatskoj, kao i horizontalne suradnje na fakultetskoj, sveučilišnoj, državnoj i međunarodnoj razini.
Pročelnica Odsjeka:
dr. sc. Ivana Marinić, izv. prof.
Ime i prezime | dr. sc. Ivana Marinić, izv. prof. |
Zvanje | Izvanredna profesorica |
e-adresa | imarinic@foozos.hr |
Broj ureda | 66 |
Istraživački interesi | figurativni jezik i misao, usvajanje engleskoga kao stranoga jezika |
Predaje kolegije Fonologija engleskog jezika, Jezik i filozofija obrazovanja te Govor i izgovor u ranom učenju engleskog jezika te engleski kao strani jezik na studiju Ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja, Učiteljskom studiju te studiju Logopedije. U istraživačkom radu bavi se figurativnim jezikom i usvajanjem stranoga jezika. Sudjeluje na međunarodnim i domaćim znanstvenim i stručnim skupovima iz područja lingvistike te objavljuje radove iz navedenih područja u domaćim i stranim publikacijama. U suautorstvu s Ivanom Moritz objavila je knjigu Teaching speaking to young learners of English as a foreign language. Članica je Hrvatskoga društva za primijenjenu lingvistiku (HDPL) i Hrvatskoga udruženja profesora engleskog jezika (HUPE). Povezuje znanost s praksom seminarima i radionicima za učitelje osnovnih i srednjih škola i izradom digitalnih materijala za poučavanje engleskoga jezika. Jedna je od autorica udžbenika Footsteps 1 – 4, udžbenika za engleski jezik u osnovnoj školi od pete do osme godine učenja. Suradnica je časopisa za kulturu i društvo Nemo u kojem objavljuje prijevode ulomaka djela domaćih i stranih autora. Deset godina radila je u Osnovnoj školi Ljudevita Gaja u Osijeku (1998. – 2008.) kao nastavnica engleskoga jezika. Tijekom toga razdoblja sudjelovala je u projektu OECD čiji je cilj uvođenje novih praksi u radu s djecom s posebnim potrebama, u suautorstvu objavljuje priručnik Posebno dijete, obrazuje se u području dramske pedagogije i piše dramske tekstove za djecu i mlade. Tri dramska teksta objavljena su u seriji udžbenika Snaga riječi (Školska knjiga). |
|
Popis publikacija (poveznica na CroRIS) | CroRIS Ivana Marinić |
Članovi Odsjeka:
dr. sc. Ivana Moritz, izv. prof.
Ime i prezime | dr. sc. Ivana Moritz, izv. prof. |
Zvanje | Izvanredna profesorica |
e-adresa | imoritz@foozos.hr |
Broj ureda | 53 |
Istraživački interesi |
kognitivna lingvistika, analiza diskursa, rano usvajanje drugoga jezika |
Ivana Moritz završila je osnovnu školu i gimnaziju u Osijeku. Na Pedagoškom fakultetu (danas Filozofski fakultet) Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku na studiju engleskoga jezika i književnosti i njemačkoga jezika i književnosti diplomirala je 1999. stekavši zvanje profesorice engleskoga jezika i književnosti i njemačkoga jezika i književnosti. Doktorski rad Kognitivna analiza eufemizama u političkom diskursu na engleskom jeziku obranila je 2018. godine na doktorskom studiju Jezikoslovlje pri Filozofskom fakultetu u Osijeku, stekavši akademski stupanj doktora znanosti iz znanstvenoga područja humanističkih znanosti, polja filologija, grane anglistika. Od 1999. do 2007. godine radila je u Gaudeamusu, prvoj privatnoj gimnaziji s pravom javnosti u Osijeku, III. gimnaziji, Ugostiteljsko-turističkoj školi u Osijeku te u OŠ„Grigor Vitez” u Osijeku na radnom mjestu profesorice i nastavnice engleskoga i njemačkoga jezika. Školsku godinu 2002./2003. provela je radeći u Rydal Penrhos School u mjestu Colwyn Bay u sjevernom Walesu u Velikoj Britaniji na radnom mjestu asistentice u nastavi engleskoga kao stranoga jezika i njemačkoga jezika. Godine 2007. izabrana je u suradničko zvanje asistentice na Učiteljskom fakultetu u Osijeku (danas Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti), a 2015. u suradničko zvanje više asistentice. U znanstveno zvanje docentice izabrana je u lipnju 2019. godine, a izvanredne profesorice u listopadu 2024. godine. Držala je nastavu na sljedećim kolegijima na Integriranom preddiplomskom i diplomskom sveučilišnom Učiteljskom studiju, Sveučilišnom prijediplomskom studiju Rani i predškolski odgoj i obrazovanje i Sveučilišnom prijediplomskom studiju Edukacijska rehabilitacija: Gramatika engleskog jezika I i II, Jezične vježbe engleskog jezika III i IV, Engleski jezik I i II, Engleski jezik za akademske potrebe, Metodičke vježbe engleskog jezika, Engleski jezik u edukacijskoj rehabilitaciji, Engleski jezik ranog i predškolskog obrazovanja. Članica je Hrvatskoga društva za primijenjenu lingvistiku (HDPL). Od 2018. do 2020. bila je voditeljica Odsjeka za anglistiku i germanistiku na Fakultetu za odgojne i obrazovne znanosti, a od 2020. do 2022. prodekanica za znanost na istom fakultetu. Njezini znanstveni interesi obuhvaćaju sljedeća područja: kognitivnu lingvistiku, frazeologiju engleskoga jezika, ovladavanje engleskim jezikom. |
|
Popis publikacija (poveznica na CroRIS) | CroRIS Ivana Moritz |
dr. sc. Mirna Erk, doc.
Ime i prezime | dr. sc. Mirna Erk, doc. |
Zvanje | Docentica |
e-adresa | merk@foozos.hr |
Broj ureda | 61 |
Istraživački interesi | ovladavanje inim jezicima, glotodidaktika, čimbenik dobi, individualni i kontekstualni čimbenici stranjezičnoga razvoja, jezični unos i interacija |
Mirna Erk završila je studij engleskoga i njemačkoga jezika i književnosti 1995. godine u Osijeku (Pedagoški fakultet, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku). Od 1999. godine radi na Fakultetu za odgojne i obrazovne znanosti (prethodno Visoka učiteljska škola u Osijeku, odnosno Učiteljski fakultet u Osijeku). Na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu magistrirala je 2005. i doktorirala 2013. godine. Do 2020. godine radila je na mjestu više predavačice te je bila usmjerena stručnom radu i aktivnostima objavljivanja stručnih radova, izlaganjima na stručnim skupovima i aktivima za nastavnike stranih jezika, vođenju radionica za nastavnike stranih jezika, organizaciji ljetnih škola i predavanja domaćih i stranih izlagača (u okvirima djelovanja osječke podružnice Hrvatskoga udruženja profesora engleskog jezika). Od 2020. godine je u znanstveno-nastavnom zvanju. Drži sljedeće kolegije: Teorije učenja i usvajanja jezika, Rano poučavanje engleskog jezika, Metodičke vježbe engleskog jezika, kao i kolegije engleskoga jezika kao jezika struke. Pod njezinim je mentorstvom izrađeno više od 20 diplomskih i završnih radova. Do sada je sudjelovala u četiri projekta, od čega su dva bila međunarodna znanstveno-istraživačka projekta. Izlagala je na brojnim međunarodnim i domaćim, znanstvenim i stručnim skupovima, više puta kao pozvana predavačica. Objavljuje izvorne znanstvene, pregledne i stručne radove o čimbeniku dobi u procesu ovladavanja stranim jezikom, uvjetima u kojima se ovladava engleskim jezikom u RH, jezičnom unosu i interakciji na nastavi stranoga jezika, osobito iz perspektive uloge materinskoga na nastavi stranoga jezika. Sudjeluje i u cjeloživotnom obrazovanju nastavnika stranoga jezika i popularizaciji znanosti među nastavnicima, roditeljima i učenicima. Trenutno vodi projekt o informalnoj izloženosti engleskom jeziku (CroRIS 8590) sa svrhom unaprjeđenja nastave engleskoga jezika koja treba zadovoljiti stvarne (školske i izvanškolske) potrebe učenika s obzirom na raznovrsne kontakte koje ostvaruju s drugim, izvornim i neizvornim, korisnicima engleskoga jezika preko različitih medija. | |
Popis publikacija (poveznica na CroRIS) | CroRIS - Mirna Erk |
dr. sc. Darija Kuharić, doc.
Darija Kuharić rođena je 13. lipnja 1964. u Osijeku gdje je pohađala osnovnu i srednju školu te diplomirala na Pedagoškom fakultetu u Osijeku (današnjem Filozofskom fakultetu) te stekla titulu profesora engleskog jezika i književnosti i njemačkog jezika i književnosti (1988.). Od 1989. do 1994. godine radila je u Ekonomskoj školi u Osijeku. Potom prelazi na Poljoprivredni fakultet u Osijeku (današnji FAZOS-u), na kojemu je do 2018. godine radila kao predavač i viši predavač engelskog i njemačkog jezika. U akademskoj godini 2015./2016. upisuje Poslijediplomski interdisciplinarni sveučilišni studij Kulturologija na Doktorskoj školi Sveučilišta J. J. Strossmayera u Osijeku smjer Kultura, umjetnost i književnost u europskom kontekstu. Tijekom rada na Akademiji za umjetnost i kulturu u Osijeku (2020.) obranila je doktorsku disertaciju „Semantika privatnog – obiteljska rukopisna zbirka recepata iz 19./20. stoljeća“ pod mentorstvom prof. dr. sc. Helene Sablić Tomić, a 2021. izabrana je za znanstvenog suradnika u interdisciplinarnom području (etnologija i antropologija, filologija te informacijske i komunikacijske znanosti). Od 2023. godine zaposlena je kao docentica na Fakultetu za odgojno-obrazovne znanosti u Osijeku. Sudjelovala je i izlagala na brojnim domaćim i stranim konferencija te napisala niz znanstvenih radova. Autorica je znanstvene monografije „Štih i šmek: semantika privatnog“.
dr. sc. Zvjezdana Penava Brekalo, doc.
Ime i prezime | dr. sc. Zvjezdana Penava Brekalo, doc. |
Zvanje | Docentica |
e-adresa | zpenavabrekalo@foozos.hr |
Broj ureda | 51 |
Istraživački interesi | |
Zvjezdana Penava Brekalo diplomirala je 1990. godine na Pedagoškom fakultetu u Osijeku te stekla zvanje profesorice engleskoga i njemačkoga jezika i književnosti. Od 1990. do 1995. živi i radi u Beču, a tijekom Domovinskoga rata zaposlena je na Pedagoškom institutu grada Beča na Projektu za prihvat i integraciju djece izbjeglica u školski sustav grada Beča, djelujući kao koordinatorica izrade metodičko-didaktičkih materijala za nastavu dvojezičnoga opismenjavanja, te izravno u nastavnom procesu. Posljedično, u Beču objavljuje Kommentar zum Lehrplan der Volksschule 1995. godine. Iste se godine zbog stručnoga i jezičnoga usavršavanja preselila u Toronto. Vrativši se u domovinu 1998. godine, zaposlila se kao profesorica engleskoga i njemačkoga jezika na II. gimnaziji Osijek te je u zvanju profesora savjetnika od 2014. do travnja 2020. voditeljica Županijskoga stručnog vijeća profesora engleskog jezika. Od 2002. do 2005. godine na Višoj učiteljskoj školi, kao vanjska suradnica, predavala je studentima Učiteljskoga studija s pojačanim učenjem njemačkoga jezika. Godine 2008. magistrirala je s temom Osobni marketing na Ekonomskom fakultetu u Osijeku, a 2012. doktorirala na Fakultetu ekonomije i turizma »Dr. Mijo Mirković« pri Sveučilištu Jurja Dobrile u Puli s temom Konceptualizacija obrazovanja za osobni marketing u visokoškolskom poslovnom obrazovanju. Od svibnja 2020. zaposlena je na Fakultetu za odgojne i obrazovne znanosti gdje predaje sljedeće kolegije: Integrirana nastava, Metodika odgoja, Osobni marketing učitelja te Akcijska istraživanja u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju. | |
Popis publikacija (poveznica na CroRIS) | CroRIS - Zvjezdana Penava Brekalo |
Sara Ćavar, asistentica
Ime i prezime | Sara Ćavar |
Zvanje | univ. mag. educ. philol. angl. et univ. mag. educ. philol. germ., asistentica |
e-adresa | scavar2@foozos.hr |
Broj ureda | 38 |
Istraživački interesi | tekstna lingvistika, analiza diskursa, semiotika |
Sara Ćavar završila je u Osijeku osnovnu školu i Isusovačku klasičnu gimnaziju s pravom javnosti. Diplomirala je na Filozofskom fakultetu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku obranivši temu diplomskoga rada Semiotička analiza oglasa u osječkim novinama na njemačkome jeziku iz 19. i 20. stoljeća. Radila je u nekoliko srednjih škola u Osijeku kao nastavnica engleskoga i njemačkoga jezika, a od 2023. godine zaposlena je kao asistentica na Fakultetu za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku. Upisana je na Poslijediplomski doktorski studij Jezikoslovlje na Filozofskom fakultetu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera. Sudjeluje na međunarodnim i domaćim znanstvenim i stručnim skupovima iz područja lingvistike. |
|
Popis publikacija (poveznica na CroRIS) | CroRIS – Sara Ćavar |
Ivan Včev, asistent
Ime i prezime | Ivan Včev, univ. mag. educ. phil. et univ. mag. philol. angl. |
Zvanje | Asistent |
e-adresa | |
Broj ureda | 27 |
Istraživački interesi | filozofija odgoja, bioetika |
Ivan Včev rođen je 25. siječnja 1994. godine u Osijeku. Osnovnu školu sv. Ane te Isusovačku klasičnu gimnaziju s pravom javnosti pohađao je u rodnom gradu. Na Sveučilištu u Zadru završio je dvopredmetni diplomski studij filozofije i anglistike. Na Fakultetu za odgojne i obrazovne znanosti sudjeluje u izvedbi sljedećih kolegija: Filozofija odgoja i obrazovanja, Bioetika i Bioetika u edukacijskoj rehabilitaciji. |
|
Popis publikacija (poveznica na CroRIS) |
Željka Starčević, stručna suradnica
Ime i prezime | Željka Starčević, univ. mag. educ. philol. angl. et univ. mag. educ. philol. germ. |
Zvanje | Stručna suradnica u sustavu znanosti i visokom obrazovanju |
e-adresa | zstarcevic@foozos.hr |
Broj ureda | 47 |
Istraživački interesi | ovladavanje stranim jezicima |
O profesoru | Željka Starčević diplomirala je na Pedagoškom fakultetu u Osijeku (današnjem Filozofskom fakultetu) te stekla zvanje profesorice engleskoga i njemačkoga jezika i književnosti. Kao učiteljica mentorica podučavala je u više osnovnih i srednjih škola te ju je Ministarstvo znanosti i obrazovanja Republike Hrvatske više puta nagradilo priznanjima za rad. Za vrijeme pandemije, kao članica Radne skupine MZO-a, pripremala je i objavljivala videolekcije. Imenovana je i voditeljicom Županijskoga stručnog vijeća za njemački jezik. Njezini scenariji poučavanja objavljeni su i na međunarodnoj platformi Europeana te su ih implementirali naši i ini učitelji engleskoga jezika. Od travnja 2021. godine radi kao stručna suradnica na Odsjeku za anglistiku i germanistiku pri Fakultetu za odgojne i obrazovne znanosti. Sudjeluje u izvedbi nastave više kolegija podučavajući engleski jezik te na međunarodnim i domaćim znanstvenim i stručnim skupovima. Članica je više organizacijskih odbora znanstvenih skupova Fakulteta, kao i uredništava časopisa (Život i škola, Pannoniana). |
Popis publikacija (poveznica na CroRIS) |
Name and surname |
Željka Starčević |
Title |
Associate |
|
zstarcevic@foozos.hr |
Office number |
47 |
Research interests |
Acquisition of foreign languages |
About the teacher |
She graduated from the former Faculty of Education, now the Faculty of Humanities and Social Sciences in Osijek, and obtained an MA degree in the English and German language and literature. As a teacher mentor, she taught in various primary and secondary schools and received multiple awards from the Ministry of Science and Education (MSE). During the pandemic, she actively contributed as a member of the MSE Working Group, preparing and publishing video lessons. She also took on the role of Head of the County Teachers Professional Development Council for the German language. Her teaching scenarios gained recognition on the international platform Europeana and have been implemented by English language teachers locally and internationally. Since April 2021, she has been working at the Faculty of Education as an associate within the Department of English and German Studies, teaching English and engaging in international and domestic conferences. At the home institution, she is a member of journal editorial boards (Life and School, Pannoniana) and various conference organizing committees. |
List of publications (CROSBI link) |