Katedra za jezikoslovlje

Predsjednica Katedre:

Ime i prezime dr. sc. Nina Mance, izv. prof.
Zvanje Izvanredna profesorica
e-adresa nmance@foozos.hr
Broj ureda 48
Istraživački interesi dijalektologija, leksikologija
Osnovnu i srednju školu (Jezična gimnazija) završila je u Osijeku. Godine 2002. diplomirala je na Pedagoškome fakultetu u Osijeku stekavši zvanje profesora hrvatskoga jezika. Akademske godine 2006./2007. upisala je Poslijediplomski sveučilišni studij Jezikoslovlje na Filozofskom fakultetu Osijek Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku. Doktorirala je u lipnju 2014. godine obranom rada Suvremeni podravski govori slavonskoga dijalekta pod vodstvom mentorice prof. dr. sc. Ljiljane Kolenić i time stekla akademski stupanj doktorice znanosti iz područja humanističkih znanosti, polja filologije. Od 1. siječnja 2008. godine izabrana je u suradničko zvanje asistentice na Učiteljskome fakultetu u Osijeku (današnji Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti) za znanstveno područje humanističkih znanosti, znanstveno polje filologija, znanstvena grana kroatistika, a od siječnja 2015. izabrana je u suradničko zvanje više asistentice (poslijedoktoranda). Na Odsjeku za filologiju Fakulteta za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku sudjeluje u izvedbi nastave više kolegija. U suradničkome zvanju asistentice od akademske godine 2008./2009. do 2013./2014. te od akademske godine 2015./2016. do 2017./2018. u suradničkome zvanju više asistentice izvodila je nastavu na Integriranom preddiplomskom i diplomskom sveučilišnom Učiteljskom studiju iz sljedećih kolegija: Leksikologija i tvorba riječi u hrvatskome jeziku, Zavičajni idiom, Hrvatski jezik, Dječja književnost, Integracijsko-korelacijski sustav u hrvatskom jeziku, Usmena i pisana komunikacija. Na sveučilišnom diplomskom studiju Ranoga i predškolskoga odgoja i obrazovanja izvodila je nastavu iz sljedećih kolegija: Hrvatski jezik i komunikacija i Jezične igre, a na sveučilišnom diplomskom studiju Ranoga i predškolskoga odgoja i obrazovanja izvodila je nastavu iz kolegija Javni govor i Hrvatska jezična kulturna baština.
Popis publikacija (poveznica na CroRIS) CroRIS - Nina Mance

Članovi Katedre:

Ime i prezime dr. sc. Lidija Bakota, izv. prof.
Zvanje Izvanredna profesorica
Prodekanica za nastavu
e-adresa lbakota@foozos.hr
Broj ureda Ured prodekana i ured broj 64
Istraživački interesi rano učenje hrvatskoga jezika, pisanje i proučavanje udžbeničke građe namijenjene učenicima mlađe školske dobi, strategije razumijevanja pri čitanju književnih i informativnih tekstova u razrednoj nastavi

Dr. sc. Lidija Bakota, izv. prof., zaposlena je na Fakultetu za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku. Doktorat znanosti stekla je 2010. godine obranivši doktorski rad Komunikacijski model govornih vježbi u osnovnoj školi na Filozofskome fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. Od 2012. godine u zvanju je docentice znanosti iz znanstvenoga područja humanističke znanosti – kroatistika na Fakultetu za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku. Osim znanstvenoga rada, suradnica je i u pisanju udžbenika hrvatskoga jezika za mlađu školsku dob. Bila je članica projekta Erasmus K2 Pacemaking the education and employment: answers to new challenges and apportunities (kratica projekta: P-EE, kod projekta: 7E470F9E5337D292. Podatci o projektu dostupni su na sljedećoj poveznici: http://ec.europa.eu/education/erasmus-plus/national-agencies_en.htm) od 1. 10. 2016. do 31. 3. 2018. (18 mjeseci). Nositelj je projekta za Hrvatsku bilo Pučko otvoreno učilište Koprivnica, a Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti u Osijeku bio je partner na projektu za Hrvatsku. Suradnici na projektu bili su Spoleczna Akademia Nauk (Poljska, www.san.edu.pl), Infor Elea (Italija, www.inforelea.academy), Slovo 21 (Češka, www.slovo21.cz), MBM Training and Development Center lTD (Velika Britanija, www.mbmtraining.uk) i Vlnius „Židinio“ (Litva, www.zidinio.vilnius.Im.It).

Projekt je nastao iz potrebe usklađivanja obrazovnoga sustava i tržišta rada. Temeljni je cilj projekta kreiranje inovativnoga kurikuluma za obrazovanje i osposobljavanje zaposlenika obrazovnih ustanova s ciljem povećanja njihovih kompetencija za rad s migrantima, azilantima i Romima kao sekundarnim ciljnim grupama. Kao članica projekta sudjelovala je u izradi kurikula usmjerenoga na osposobljavanje polaznika za inovativno zanimanje Stručnjak za koordinaciju obrazovanja i zapošljavanja. Sudjelovala je u izradi četiriju kurikula: Modul 1. Andragoški modeli poučavanja (Expert for coordination of education and employment); Modul 2. Moderne komunikacijske tehnologije (Modern communication technology); Modul 3. Upravljanje ljudskim potencijalima: istraživanje, analiza, planiranje i realizacija (Human Resources Management: research, analysis, planning and implementation); Modul 4. Međukulturalne kompetencije (Cross cultural competence). Po završetku navednoga programa polaznici će stečenim zvanjem doprinijeti uključivanju spomenutih sekundarnih ciljnih grupa u procese obrazovanja i zapošljavanja u sredini u kojoj žive. Kao članica projekta izradila je u suautorstvu brošuru Pacemaking the education and employment: answers to new challenges and opportunities.

Popis publikacija (poveznica na CroRIS) https://www.croris.hr/osobe/profil/3721

Ime i prezime dr. sc. Ivana Trtanj, doc.
Zvanje Docentica
e-adresa itrtanj@foozos.hr
Broj ureda 48
Istraživački interesi

usvajanje prvoga jezika, razvoj diskursa u djece predškolske i školske dobi, razvoj rane pismenosti, ovladavanje hrvatskim kao inim jezikom

  Dr. sc. Ivana Trtanj, doc., na Učiteljskom fakultetu zaposlena je kao asistentica od prosinca 2007. gdje otada drži seminare iz kolegija Hrvatski jezik, Jezična kultura, Funkcionalni stilovi u jezičnoj komunikaciji te Usvajanje i učenje hrvatskoga jezika. Od veljače 2016. u zvanju je poslijedoktorandice, a od studenoga 2018. u znanstvenom zvanju znanstvene suradnice. Dijelom je tima ECL (Europskoga konzorcija za certifikat o postignućima u suvremenim jezicima) s kojim sudjeluje u izradi testova o poznavanju hrvatskoga jezika za neizvorne govornike. Za članicu Povjerenstva za izradu standarda i ispita za hrvatski jezik kao ini jezik u Nacionalnome centru za vanjsko vrednovanje obrazovanja izabrana je 2013. godine. Suradnica je na ovim dvama projektima Hrvatske zaklade za znanost: Koherencija pisanoga teksta u inome jeziku: hrvatski, njemački, engleski, francuski i mađarski jezik u usporedbi (lP-2016-06-5736) i Višerazinski pristup govornom diskursu u jezičnom razvoju(UIP-05-2017). Članica je Hrvatskoga filološkog društva. Njezini su istraživački interesi usmjereni području usvajanja jezika, razvoju dječjega diskursa i rane pismenosti te proučavanju hrvatskoga kao inoga jezika.
Popis publikacija (poveznica na CroRIS)

Ivana Trtanj - CroRIS