Mjesec hrvatske knjige 2025. na FOOZOS-u obilježen hvalevrijednom akcijom

U sklopu obilježavanja Mjeseca hrvatske knjige 2025., čiji je ovogodišnji slogan ODABRALI KNJIŽNIČARI, pozvani su studenti i zaposlenici Fakulteta za odgojne i obrazovne znanosti da se uključe u akciju prikupljanja knjiga i slikovnica hrvatskih autora te društvenih igara u cilju promicanja hrvatske riječi, književnosti, kulture i čitanja u Bačkom Monoštoru u Republici Srbiji. Akciji se pridružila i šira zainteresirana javnost i kolege iz drugih knjižnica na čemu smo zahvalni.

Prikupljeni materijali uručeni su učenicima i zaposlenicima Osnovne škole „22. oktobar” Bački Monoštor u okviru znanstvene, književne i kulturne manifestacije Šokačka rič 23 koja se u organizaciji Fakulteta za odgojne i obrazovne znanosti, u suradnji s drugim institucijama, ondje održala 7. i 8. studenoga 2025. godine. Tom je prigodom prof. dr. sc. Emina Berbić Kolar, dekanica FOOZOS-a i predsjednica Organizacijskoga odbora Šokačke riči, iskazala potporu Hrvatima izvan Republike Hrvatske koji od davnina žive u tom vojvođanskom kraju. Zoran Stojanović, ravnatelj Osnovne škole „22. oktobar“ Bački Monoštor, potiče svoje sumještane na aktivnosti koje promoviraju hrvatski identitet pa tako i upis učenika na nastavu koja se u školi održava na hrvatskom jeziku.

Vjerujemo da će ova donacija pobuditi zanimanje za vrijednosti koje blijede – kulturu čitanja i poticanja interesa za očuvanjem jezične baštine. Statistički promatrano, Bački Monoštor većinski je naseljen stanovništvom hrvatske nacionalnosti, no uočava se trend koji zatomljuje identitet. To se najprije odnosi na iseljavanje mlađe populacije. Hvalevrijedno je stoga spomenuti sve one pojedince i društva koja rade na očuvanju hrvatskoga identiteta kao što su Hrvatsko nacionalno vijeće u Republici Srbiji, Zavod za kulturu vojvođanskih Hrvata u Subotici, Katolička crkva u Vojvodini u Republici Srbiji i drugi.

Ovim aktivnostima uspostavljene su nove održive suradnje spomenutih institucija, ali je nakratko stavljen fokus na probleme s kojima se suočavaju ljudi u marginaliziranim sredinama.