U okviru Tjedna karijera za studente 3. i 4. godine Učiteljskoga studija na Fakultetu za odgojne i obrazovne znanosti 8. svibnja 2025. godine održani su predavanje „Franšizni model u obrazovanju – nova perspektiva učiteljskog poziva“ i radionica „Sastavljanje serijskog strujnog kruga“. Predavanje i radionicu vodila je Tajana Jakuš, univ. mag. prim. educ. i alumna Fakulteta za odgojne i obrazovne znanosti koja već devet godina djeluje kao edukatorica, teacher trenerica i članica glavnoga tima Tinker Labs HQ u Osijeku.
U izlaganju je Tajana Jakuš predstavila Tinker Labs kao inovativan primjer obrazovne franšize koja spaja poduzetništvo i učiteljski poziv. Studenti su imali priliku saznati kako ovaj model omogućuje učiteljima da preuzmu aktivniju ulogu u kreiranju obrazovnoga sadržaja, vode vlastite centre i poučavaju djecu praktičnim interdisciplinarnim aktivnostima u okviru STEAM-a.
Naglasak je bio na prednosti koje franšizni model donosi učiteljima – veću autonomiju, manje administrativnoga opterećenja i smisleniji rad s djecom u manjim skupinama. Na temelju inspirativnih iskustava učiteljica koje su postale Tinker franšizerke prikazana je snaga promjene koju ovakav model obrazovanja može donijeti – ne samo djeci već i samim učiteljima.
Na radionici su sudionici aktivno sudjelovali u sastavljanju jednostavnoga serijskog strujnog kruga koristeći osnovne elektroničke komponente poput žaruljice, baterije i vodiča. U praktičnom su radu naučili kako električna struja putuje u zatvorenom krugu i kako serijsko povezivanje utječe na rad komponenti. Aktivnost je bila osmišljena u skladu s principima obrazovanja STEAM – poticanje učenja eksperimentiranjem, postavljanjem pitanja i timskim radom. Radionica je uspješno pokazala koliko praktične aktivnosti mogu pridonijeti razumijevanju znanstvenih pojmova, posebice kod mlađih učenika, ali i koliko su ovakvi pristupi primjenjivi u suvremenom obrazovanju.



